niedziela, 19 września 2021

Zjazd 1

 W dniach 18 - 19.09.2021 r. odbył się pierwszy zjazd dla grantobiorców.





Omawiane zagadnienia:
XXI wiek jest czasem nieustannie rozwijanych technologii oraz gigantycznych korporacji sektora usług IT. Konkurencja w oprogramowaniu nigdy wcześniej nie była tak wielka, wcześniej nie istniała też presja ze strony projektów open source, wymuszająca jakość oraz rozumienie potrzeb użytkowników aplikacji. Obfitość wyboru w zakresie narzędzi programistycznych prowadzi do dobrze znanej sytuacji - kiedy ludzie wyrażają swoje preferencje.

Od pewnego czasu oznacza to, że badane są preferencje osób pracujących z danymi językami.
 Ciężko jest opracować odpowiednie miarodajne wskaźniki opisujące zainteresowanie poszczególnymi 
językami programowania. Obecnie najwyżej oceniane są dwa takie wskaźniki.

TIOBE - mierzy wyszukania zagadnień związanych z danym językiem, oraz PYPL - mierzy wyszukania ale ogranicza się do materiałów służących do nauki danej technologii. (Aktualizacja sierpień 2020)

Wg Tiobe. Python jest trzecim najczęściej wyszukiwanym językiem programowania z udziałem 9.69%.

Wg Pypl - Python jest najczęściej poszukiwanym językiem programowania do nauki z udziałem 31,59% 
oraz przyrostem w ostatnim roku 3,3%. Nie ma chętniej uczonego się języka programowania na świecie.

Choć Python nie jest pierwszym wyborem przy nauce algorytmiki - z uwagi na niski wpływ na zarządzanie pamięcią,
 oraz pracę w trybie z interpreterem, jest niezwykle wysoko ceniony w pracy z narzędziami sztucznej inteligencji, gdzie posiada szerokie grono bibliotek znacząco upraszczających prowadzenie własnych eksperymentów.

1. Scratch może być pobrany (https://scratch.mit.edu/download) i zainstalowany lokalnie, na komputerze użytkownika, ale można również korzystać z wersji on-line za pomocą przeglądarki internetowej. Ta druga opcja wymaga założenia konta na stronie https://scratch.mit.edu/.

Znakomitym źródłem wiedzy na temat Scratcha są materiały dostępne na stronie stowarzyszenia Mistrzowie KodowaniaWiki Mistrzowie Kodowania
Oprócz filmów, dużo informacji znajdziemy w trzyczęściowym Wprowadzeniu, w sekcji Scenariusze. Sekcja ta, podobnie jak kolejna zawiera wiele propozycji przykładowych scenariuszy gotowych do wykorzystania w pracy z uczniami.

2. 

3. 



Konsekwencje wpisów na FB

Film dokumentalny pt.  Facebook to historia opisująca nieprzewidziane konsekwencje dzielenia się informacjami w mediach społecznościowych. K...