W dniach 18 - 19.09.2021 r. odbył się pierwszy zjazd dla grantobiorców.
Omawiane zagadnienia:
XXI wiek jest czasem nieustannie rozwijanych technologii oraz gigantycznych korporacji sektora usług IT. Konkurencja w oprogramowaniu nigdy wcześniej nie była tak wielka, wcześniej nie istniała też presja ze strony projektów open source, wymuszająca jakość oraz rozumienie potrzeb użytkowników aplikacji. Obfitość wyboru w zakresie narzędzi programistycznych prowadzi do dobrze znanej sytuacji - kiedy ludzie wyrażają swoje preferencje.
Od pewnego czasu oznacza to, że badane są preferencje osób pracujących z danymi językami.
Ciężko jest opracować odpowiednie miarodajne wskaźniki opisujące zainteresowanie poszczególnymi
językami programowania. Obecnie najwyżej oceniane są dwa takie wskaźniki.
TIOBE - mierzy wyszukania zagadnień związanych z danym językiem, oraz PYPL - mierzy wyszukania ale ogranicza się do materiałów służących do nauki danej technologii. (Aktualizacja sierpień 2020)
Wg Tiobe. Python jest trzecim najczęściej wyszukiwanym językiem programowania z udziałem 9.69%.
Wg Pypl - Python jest najczęściej poszukiwanym językiem programowania do nauki z udziałem 31,59%
oraz przyrostem w ostatnim roku 3,3%. Nie ma chętniej uczonego się języka programowania na świecie.
Choć Python nie jest pierwszym wyborem przy nauce algorytmiki - z uwagi na niski wpływ na zarządzanie pamięcią,
oraz pracę w trybie z interpreterem, jest niezwykle wysoko ceniony w pracy z narzędziami sztucznej inteligencji, gdzie posiada szerokie grono bibliotek znacząco upraszczających prowadzenie własnych eksperymentów.
Znakomitym źródłem wiedzy na temat Scratcha są materiały dostępne na stronie stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania. Wiki Mistrzowie Kodowania
Oprócz filmów, dużo informacji znajdziemy w trzyczęściowym Wprowadzeniu, w sekcji Scenariusze. Sekcja ta, podobnie jak kolejna zawiera wiele propozycji przykładowych scenariuszy gotowych do wykorzystania w pracy z uczniami.
2.
3.