Możemy do nich wykorzystać następujące generatory do tworzenia chmur wyrazowych:
- wordart.com link do materiałów pomocniczych
- festisite.com
- tagxedo.com link do filmu pt. Jak stworzyć chmurę wyrazów?
Chmury wyrazowe wyzwalają kreatywność, ekspresję i wyobraźnię, wzmacniają krytyczne myślenie, pomagają w lepszym zapamiętywaniu znaczenia, pisowni i wymowy.
Poniżej przedstawiamy nasze prace.
Jakie algorytmy znaleźli uczestnicy koła CMI w życiu codziennym?
- przepisy kulinarne,
- instrukcje budowania z klocków np. Lego,
- instrukcje do gier planszowych,
- ubieranie się do wyjścia do szkoły,
- przechodzenie przez ulicę,
- wykonywanie zadań z matematyki, chemii, fizyki,
- składanie origami,
- budowane modeli samolotów i statków,
- pisanie gry komputerowej w programie,
- wypłata pieniędzy z bankomatu.
- poprawność (algorytm daje oczekiwane wyniki),
- jednoznaczność (zawsze daje te same wyniki przy takich samych danych wejściowych),
- skończoność (wykonuje się w skończonej liczbie kroków),
- sprawność (czasowa - szybkość działania i pamięciowa )
Sposoby zapisu algorytmów:
- Co to jest algorytm? Zapis algorytmów - Zintegrowana Platforma Edukacyjna (zpe.gov.pl)
Film Khan Academy
pt. Co to jest algorytm i dlaczego powinno Cię to obchodzić?
Link: https://pl.khanacademy.org/computing/computer-science/algorithms/intro-to-algorithms/v/what-are-algorithms